Retur & Reklamation

Retur

På Logoipsum tror vi på att bra ljud gör dig gladare. Vi tror också att du inte vill vara utan bra ljud när du väl har upplevt skillnaden. Därför vill vi ge dig möjligheten att prova hemma i ditt eget vardagsrum.

När du handlar hos oss har du 60 dagars full returrätt på alla produkter* och returrätten startar den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

*Produkter som är undantagna från vår 60 dagars returrätt är TV-apparater, projektorer och produkter som måste tas hem på specialbeställning. Här har du 30 dagar full returrätt.

*Hörlurar (In-ear, On-ear & Over-ear) har pga hygienfaktorn inget öppet köp. Vi hänvisar till våra butiker för demonstration och provlyssning.

Om du vill utnyttja din returrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadats eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du returrätten.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din returrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Reklamation

Om varan eller emballaget är skadat när du får varan, skall detta reklameras direkt till postkassör eller chaufför. Om fel upptäcks efter det att försändelsen öppnats skall detta anmälas till oss inom 3 dagar. Denna anmälan gör du till oss på dagtid under vardagar mellan 10.00 - 18.00 på telefon 08-123 45 67 eller via service@logoipsum.se. Naturligtvis så åtgärdar vi eventuella fel helt kostnadsfritt.


Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida: http://ec.europa.eu/odr